[Dosar] Deliver us from evil/…si ne izbaveste de cel rau

Un pâlc de palmieri în deşertul irakian, în anul 2010.  Trei puşcaşi marini americani coboară într-o încăpere subterană, neştiind că acolo îi aşteaptă ceva şi mai terifiant decât pe câmpul de luptă de deasupra…

…Patru ani mai târziu, la New York, o mamă, aflată în transă, îşi azvârle băieţelul în cuşca leului din grădina zoologică, în timp ce în apropiere veghează o figură sinistră cu gluga trasă pe ochi…

…Zgomote ciudate se aud din subsol, iar fenomene inexplicabile sperie o familie care locuieşte în plin oraş…

…O scriere în latina arhaică şi alte simboluri stranii sunt descoperite în locaţii diferite, adâncind un mister care e prea înfricoşător pentru a fi dezvăluit… 

Sunt acestea doar coincidenţe?  Cât din ele este rodul imaginaţiei?  Şi ce leagă zalele acestui lanţ sinistru care se întinde de la un capăt al lumii la celălalt?

Sergentul Ralph Sarchie (ERIC BANA) de la NYPD a văzut multe lucruri groaznice pe străzile din sudul Bronx-ului.  El lucrează la secţia 46 de poliţie, într-unul  dintre cele mai dure cartiere ale oraşului. Sarchie a văzut multe grozăvii şi comportamente inumane, iar asta a inceput să-i amărască sufletul într-o asemenea măsură încât îi pune în pericol relaţia cu soţia lui, Jen (OLIVIA MUNN) şi fiica lor, Christina (LULU WILSON).

actor-eric-bana-plays-nypd-detective-ralph-sarchie-in-the-july-2-film-deliver-us-from-evil

Dar atunci când Sarchie şi partenerul lui, Butler (JOEL McHALE), un fost ranger din armată, gata oricând de luptă, sunt trimişi să investigheze un incident bizar, evenimentele care urmează vor pune la grea încercare concepţiile pragmatice şi principiile lui Sarchie.  El intră într-o colaborare bizară cu  Joe Mendoza (EDGAR RAMÍREZ), un preot excomunicat, a cărui credinţă a fost pusă la încercare de nenumărate ori şi care vrea acum să-l convingă pe scepticul Sarchie că întâmplările groaznice care au loc în ultima vreme sunt nici mai mult nici mai puţin decât fenomene de posesie demonică.

Cei doi, poliţistul şi preotul, descoperă treptat probe ale faptului că răul primar, aşa cum îl denumeşte  Mendoza, a prins rădăcini, iar Sarchie se vede obligat să-şi revizuiască întreg sistemul de principii, pe măsură ce ei se mobilizează pentru lupta cu forţele malefice care ameninţă oraşul şi chiar persoanele cele mai apropiate, din familie.

Filmul Screen Gems şi al lui Jerry Bruckheimer, Deliver Us From Evil /Şi ne izbăveşte de cel rău! este un thriller supranatural, care combină talentul dinamic al regizorului Scott Derrickson, al cărui ultim film, Sinister,  a fost un mare hit datorită abilităţii producătorului Jerry Bruckheimer de a produce unele dintre cele mai de succes blockbustere din istoria cinematografiei.  Scenariul este semnat de Scott Derrickson & Paul Harris Boardman şi se bazează pe cartea lui Ralph Sarchie şi Lisa Collier Cool.  Producătorii executivi sunt Mike Stenson, Chad Oman, Paul Harris Boardman, Glenn S. Gainor şi Ben Waisbren.  Scott Kevan este directorul de imagine, Bob Shaw este scenograful, iar Christopher Peterson este designer-ul de costume.  Muzica a fost compusă de Christopher Young, iar montajul a fost asigurat de Jason Hellmann.

TURNAREA FILMULUI – O CHESTIUNE DE CREDINŢĂ

            Faptul că Deliver Us From Evil / Şi ne izbăveşte de cel rău! a fost în sfârşit transpus pe ecran, la peste zece ani de la momentul achiziţionării drepturilor de a ecraniza romanul, a reprezentat încrederea nestrămutată în acest proiect a producătorului Jerry Bruckheimer, a regizorului şi scenaristului Scott Derrickson şi a autorului Ralph Sarchie.

            Producătorul executiv, Chad Oman, care a răspuns de producţia filmelor semnate de Jerry Bruckheimer, îşi aminteşte că Sarchie, pe vremea aceea încă ofiţer la secţia 46 de poliţie, din Bronx,  a adus un proiect de povestire de 6 pagini pentru ceea ce urma să devină cartea “Beware the Night,” pe care Sarchie a scris-o ulterior împreună cu Lisa Collier Cool. Deşi cartea poate părea un proiect surprinzător pentru producător, care e renumit pentru filmele sale de aventuri şi de mare acţiune, Jerry Bruckheimer a fost interesat de la începutul carierei sale de scenarii bazate pe realitate, care au stat la baza realizărilor sale la nivel internaţional.

            Căutând scenarişti potriviţi, care să adapteze povestea lui Sarchie pentru marele ecran, Bruckheimer, Stenson şi Oman s-au fixat asupra lui Scott Derrickson (care până în acel moment iniţial al carierei sale nu scrisese decât scenariul pentru filmul Urban Legends: Final Cut) şi a partenerului său de creaţie Paul Harris Boardman.

             “În carte,” mărturiseşte Derrickson, “Ralph ne vorbeşte despre experienţele sale ca poliţist într-unul dintre cartierele cele mai periculoase ale New York-ului, dar şi despre interesul său tot mai mare în investigarea situaţiilor paranormale, fapt ce l-a determinat să devină asistentul unui exorcist.”

Una dintre cele mai dificile sarcini pe care le aveau de rezolvat Derrickson şi Boardman era să contopească episoadele povestirii într-o naraţiune coerentă.  “De la început, explică Derrickson, ideea lui Jerry era să combine genul paranormal cu cel poliţienesc, ceea ce mie mi s-a părut un concept extraordinar, care va fi gustat de public.  Cel puţin eu aş fi vrut să văd un astfel de film.  Filmul nu este bazat pe o poveste adevărată în adevăratul sens al cuvântului, ci mai degrabă inspirat de cazurile paranormale din cartea lui Ralph Sarchie, împletite într-o naraţiune comună.  Firul povestirii, care leagă întâmplările între ele, este un produs de ficţiune, dar secvenţele înspăimântătoare din film sunt toate bazate pe întâmplările adevărate prin care a trecut Ralph.”

Deşi protagonistul filmului, Ralph Sarchie, este real, Derrickson l-a inventat pe ciudatul său partener, neconvenţionalul preot Joe Mendoza.  Derrickson explică, “Mendoza este o combinaţie dintre doi oameni reali, care au fost esenţiali pentru Ralph Sarchie, atât pentru faptul că l-au ajutat să-şi recupereze credinţa cât şi pentru faptul că au luat în serios experienţele şi investigaţiile lui,” explică Derrickson, “şi l-au antrenat ca să poată deveni  asistent al şedinţelor de exorcism.  Unul dintre cei doi era un episcop care a desfăşurat multe dintre şedinţele de exorcism la care a participat Ralph, iar celălat era un preot catolic care a scris cărţi despre acest subiect.  În loc să încercăm să reprezentăm doar pe unul dintre ei, noi am preferat să-i combinăm pe amândoi într-un singur personaj, căruia să-i creăm o poveste personală fictivă.”

Derrickson, care a scris The Exorcism of Emily Rose, era foarte apreciat pentru seriozitatea cu care tratase fenomenul de posesiune demonică şi exorcismul, iar acum avea ocazia de a aprofunda acest domeniu de cercetare pentru documentarea filmului Deliver Us From Evil/…şi ne izbăveşte de cel rău!  “Filmele cu monştri nu se bazează pe fenomene reale,” subliniază el.  “Exorcismul însă, e real.  Se întâmplă adesea.  Indiferent ce credeţi despre acest fenomen, el este ceva fascinant şi infricoşător.  Nu doresc să propag credinţa oamenilor în demoni,” afirmă Derrickson, “dar consider că exorcismul este un fenomen pe care oamenii ar trebui să-l ia în serios.  Credinţa religioasă este un subiect despre care oamenii nu prea vor să vorbească pentru că pune probleme de moralitate, etică, vorbeşte despre viaţa de apoi şi despre cum ar trebui să trăim, …numai probleme serioase.”

CINE A INTRAT ÎN PIELEA PERSONAJELOR

            După o perioadă de gestaţie atât de lungă, Jerry Bruckheimer şi Scott Derrickson erau hotărâţi să nu facă compromisuri în ceea ce privea alegerea actorilor pentru rolul lui Ralph Sarchie şi pentru celelalte roluri principale din Deliver Us From Evil/ Şi ne izbăveşte de cel rău.  Pentru portretizarea ofiţerului de poliţie din Bronx, ale cărui viaţă şi carieră au stat la baza povestirii, realizatorii filmului s-au concentrat asupra lui Eric Bana, unul dintre cei mai versatili actori contemporani .“Eric Bana este un actor extraordinar,” recunoaşte Bruckheimer, “iar faptul că l-am convins să joace rolul lui Sarchie a fost o imensă reuşită pentru noi.  Am avut norocul să joace în filmul nostru Black Hawk Down, înainte de a ajunge star,  iar activitatea lui de atunci încoace a fost excepţională în toate filmele pe care le-a realizat, de la Munich şi până la Hanna.”

            Pentru Bana, sentimentele descrise de Bruckheimer erau reciproce.  “Faptul că Jerry era producătorul filmului Deliver Us From Evil/…Şi ne izbăveşte de cel rău  a contat foarte mult în decizia mea de a juca acest rol.  El este cel care mi-a dat şansa de a juca în primul meu film American.  Black Hawk Down a fost un film realmente important pentru mine personal şi pentru cariera mea.  Jerry şi echipa lui de la Bruckheimer Films mi-au oferit acest film regizat de Ridley Scott.”

            Bana a fost atras de rolul lui Ralph Sarchie din Deliver Us From Evil/…şi ne izbăveşte de cel rău pentru că a văzut că lucrările anterioare ale lui Scott Derrickson depăşeau genul horror.

            Găsirea unui actor potrivit pentru rolul dificil al lui Joe Mendoza, un preot neobişnuit care s-a luptat cu proprii săi demoni interiori şi care intră într-un fel de parteneriat cu Sarchie, la început nesigur şi mai apoi întărit de recunoaşterea răului pe care-l aveau de înfruntat amândoi,  nu era o treabă uşoară.  Totuşi, căutările desfăşurate de Scott Derrickson şi Jerry Bruckheimer i-au condus direct la Edgar Ramírez,  un actor care şi-a clădit deja o carieră extrem de versatilă , mai întâi în ţara sa natală, Venezuela şi apoi în America de Sud şi în întreaga lume.

Intro-deliver-us-from-evil-evil-movies-DF-04157

            “Nu cred că am văzut un actor care să lucreze atât de mult pentru un rol ca Edgar Ramírez pentru personajul părintelui Mendoza,” observă Derrickson.  “Edgar şi-a petrecut mult timp studiindu-l pe acest preot iezuit din America Latină, care avea trăsături laice pronunţate: fuma, bea alcool şi avea multe păcate la activ.  Ceea ce a rezultat din acest studiu a fost exact personajul din scenariu, dar cu mai multă profunzime decât mi-aş fi imaginat.  Exact asta face un actor adevărat.  Un actor bun aduce pe ecran un personaj mai bogat decât apare el în scenariu, iar Edgar a realizat asta prin muncă şi studiu.”

            “Relaţia dintre Sarchie şi Mendoza ajunge să fie la fel de importantă ca şi relaţia lui Sarchie cu soţia sa,” explică Eric Bana.  “Ei devin parteneri la modul absolut, iar aici noi am fost ajutaţi de către regizor care a înţeles importanţa secvenţelor cu dialoguri faţă de filmele cu acţiune non-stop.  Este o relaţie foarte specială, iar distribuirea lui Edgar Ramírez a fost extrem de potrivită.  Pregătirea lui a fost absolut fantastică, iar Edgar este el însuşi o persoană interesantă şi o companie plăcută.  El i-a adus lui Mendoza atât intensitate cât şi blândeţe şi a gândit rolul cu o fineţe până la detaliu.”

            Realizatorii filmului au găsit-o pe Jen Sarchie—soţia lui Ralph Sarchie, a cărei dragoste este pusă la încercare atunci când soţul ei intră pe tărâmul tenebrelor  pentru a lupta cu răul de zi cu zi, sau paranormalul— în persoana dinamicei actriţe Olivia Munn.  O actriţă comică de televiziune, talentata Munn a început de curând să primească roluri mai serioase, inclusiv cel din filmul lui Steven Soderbergh,  Magic Mike, sau portretul lui Sloan Sabbith realizat de ea în serialul HBO, regizat de Aaron Sorkin, The Newsroom.

            “Jen se bazează pe un personaj real,” remarcă Scott Derrickson, “iar când am cunoscut-o pe adevărata Jen, în perioada când scriam prima versiune a scenariului, am fost şocat de tăria ei de caracter şi de modul în care a reuşit ea să accepte şi să stăpânească tenebrele în care pătrunsese soţul ei, atât ca poliţist cât şi ca investigator al unui tărâm demonic.  Ceea ce a înţeles Olivia şi era cel mai important lucru în legătură cu Jen era faptul că ea era o femeie puternică, care nu vroia să fie neglijată de soţul ei scufundat în combaterea tuturor zonelor întunecate ale existenţei.  Ceea ce a adus Olivia rolului său a fost o combinaţie perfectă între putere, încredere şi compasiune pentru ceea ce avea de întâmpinat soţul său.”

            Probabil că cea mai ciudată distribuire din Deliver Us From Evil este Joel McHale în rolul lui Butler, partenerul sarcastic dar loial al lui Ralph Sarchie din secţia “Four-Six.”  Timp de ani de zile, McHale a ţinut publicul de televiziune cu sufletul la gură din rolul său de gazdă a show-ului The Soup sau din cel de star al comediei NBC, Community.  Dar McHale şi Scott Derrickson au o istorie comună.  “Joel este prietenul meu de ani de zile,” afirmă regizorul şi scenaristul Derrickson.  “L-am cunoscut de când s-a mutat la L.A., dinainte să devină o celebritate, chiar dinainte să aibă măcar un impresar.  Am scris rolul lui Butler special pentru Joel, pentru că am considerat întotdeauna că el are un aer de poliţist în viaţa lui personală, nu în cea de om de televiziune.”

            Totuşi, Jerry Bruckheimer subliniază că talentul comic al lui McHale este şi el folosit în rolul din Deliver Us From Evil/…şi ne izbăveşte de cel rău.  “Vroiam să adăugăm ceva amuzant filmului, iar Joel era alegerea perfectă.  El se potriveşte perfect rolului.”

            “Sarchie şi Butler sunt foarte diferiţi unul de altul, dar lucrează bine împreună,” remarcă McHale.  “Sarchie este întunecat şi gânditor, cu multe amintiri şi experienţe.  Toată greutatea lumii stă pe umerii lui.  Butler nu face decât glume şi-l ironizează pe Sarchie.  Dar Butler recunoaşte că Sarchie are un fel de radar al lui, un al şaselea simţ, iar când acesta se zbârleşte, ai încurcat-o!  Dar lui Butler nu-i e frică să intre în astfel de situaţii.”

            Rivalul lui Sarchie şi Butler din film, Mick Santino, este interpretat de britanicul Sean Harris, care a dovedit de-a lungul anilor (inclusiv în serialul Showtime, The Borgias, alături de Michael Caine în Harry Brown şi în filmul lui Ridley Scott, Prometheus) că poate interpreta practic orice rol, cu aceeaşi veridicitate şi dăruire.  “Sean este strălucitor, face alegeri neobişnuite, iar aceste trăsături îl recomandă pentru rolul lui Santino,” susţine Jerry Bruckheimer.  “Sean Harris este un fel de magician,” afirmă Joel McHale.  “El chiar a devenit Mick Santino.”

            Derrickson şi Bruckheimer au completat restul distribuţiei incluzându-i pe Dorian Missick şi Mike Houston în rolurile unor colegi de-ai lui Sarchie şi Butler de la NYPD, Gordon şi Nadler; Olivia Horton o interpretează pe tulburata Jane Crenna, care e probabil posedată  de diavol; şi fetiţa de şapte ani din New York, Lulu Wilson în rolul fiicei lui Ralph şi Jen Sarchie, Christina.  Astfel, o echipă de veterani ai filmărilor se lansează la New York într-o aventură de două luni, într-una dintre locaţiile cele mai provocatoare, cu clima cea mai greu de suportat, din toată lunga lor carieră.

VARĂ FIERBINTE ŞI PLOIOASĂ ÎN BRONX

            Vedem adesea averse de ploaie în filmulDeliver Us From Evil/…şi ne izbăveşte de cel rău, unele dintre ele fiind rodul unor efecte speciale…multe dintre ele venind de la Mama Natură.

            Conform scenariului, aversele de ploaie au căzut fără încetare în primele zile de filmare, care au avut loc înafara New York-ului, în clădirile aproape medievale ale  încă operaţionalului Centrului de corecţie Nassau County din East Meadow, Long Island.  Actorii şi realizatorii trebuia să treacă prin porţile ferecate pentru a intra în spaţiile întunecate din interiorul clinicii de psihiatrie destinate criminalilor, printre care se află şi Jane Crenna, interpretată de Olivia Horton (care îşi valorifică în mişcările de felină ale acestui  personaj cei opt ani de antrenamente cu trupa The Joffrey Ballet). Starea fizică deplorabilă în care se află Jane i-a dat designerului de efecte speciale şi machiaj, Mike Marino, posibilitatea de a-şi demonstra măiestria artistică.  Pentru Olivia Horton asta însemna patru ore de machiaj… Dar şedinţa sa de machiaj nu era decât jumătate din ceea ce urma să îndure Sean Harris pentru secvenţa de exorcism de la finalul filmului.

Două nopti mai târziu echipa avea să filmeze una dintre multele secvenţe de noapte din locaţia de bază a filmului: fascinantul,vibrantul, diversul şi debordantul Bronx, în care lucra sergentul Ralph Sarchie, din cadrul Secţiei 46 a New York Police Department.

            “Ne-am hotărât să filmăm în Bronx, pentru că acolo se petrece acţiunea,” afirmă Jerry Bruckheimer cu naturaleţe.  “Aceste filmări sunt foarte realiste, iar locurile din cartier sunt fantastice.  Multe dintre ele sunt chiar locurile pe unde patrula Ralph Sarchie, iar asta adaugă filmului un element veridic şi emoţionant.”

            “Nici măcar un mi-a trecut prin cap că nu voi filma chiar în Bronx,” afirmă Scott Derrickson, “pentru că Bronxul nu seamănă cu niciun alt loc din lume.  “Arhitectura, oamenii, atmosfera, densitatea, structura clădirilor… Bronxul este un adevărat personaj în film.  Şi pentru că infracţionalitatea prolifera în acest cartier unde lucra Ralph, la ‘46,’ am vrut să filmez chiar acolo.   În timpul filmărilor, Ralph ne arăta tot timpul clădirile în care a trăit tot felul de întâmplări extraordinare, sau unde a cunoscut oameni pe vremea când era poliţist.  Este un loc foarte viu, dar nu mai e atât de periculos ca atunci când Ralph era sergent de poliţie.  NYPD şi primăria au făcut treabă bună curăţând cartierul, care acum este mult mai sigur şi liniştit, faţă de acum 15 ani.”

În timpul filmărilor din Bainbridge Avenue, Scott Derrickson a profitat de furia naturii pentru a filma secvenţa exterioară de ploaie torenţială, cu Eric Bana, Joel McHale şi actorii care îi interpretau pe cântăreţii din formaţia Alberghetti…fără să mai aibă nevoie de efecte speciale şi turnuri de apă!

  Echipa a fost încântată de soluţia găsită pentru filmarea unei secvenţe de interior, cu Eric Bana şi Edgar Martinez, într-o capelă proiectată şi construită de Bob Shaw pe acoperişul Spitalului North Central din Bronx, de unde se vedeau, printr-o fereastră panoramică, luminile de noapte din  Bronx şi Manhattan.

Cea de-a doua incursiune în afara New York-ului, în Long Island, a avut loc pentru filmarea unui habitat de lei, de la grădina zoologică Bronx Zoo, proiectat de Bob Shaw şi construit la Planting Fields Arboretum din Oyster Bay, Long Island.  Natura secvenţei, care conţine multă acţiune în interiorul habitatului, cerea ca acest mediu să fie mai degrabă construit special pentru filmări, decât să se filmeze în interiorul habitatului de la Zoo…ca să nu mai vorbim de efectele vizuale de mare anvergură, care urmau să fie realizate de coordonatorii Robert Habros şi Curt Miller.

Echipa de filmare a revenit apoi la Kaufman Astoria Studios pentru secvenţele de interior, printre care se numărau cele din apartamentul lui Santino, Secţia 46 de poliţie cu camera ei de comunicaţii şi camera austeră de supraveghere, unde are loc terifianta secvenţă de exorcism.

Conform filosofiei lui Derrickson, coordonatorii de efecte vizuale Habros şi Miller au depus o cantitate impresionantă de muncă pentru secvenţa exorcizării, dar aşa cum observă Habros, “este o combinaţie de actorie, cascadorie, prostetică plus efectele speciale ale lui Drew Jiritano.  Eu mă aflu acolo pentru a corela eforturile acestor departamente şi discipline diverse.”

Christopher Young, care a scris muzica extrem de originală şi tulburătoare a filmelor lui Derrickson, The Exorcism of Emily Rose şi Sinister ca şi a altor filme din genurile horror/fantasy/thriller, a compus şi muzica acestui film încorporând formaţia The Doors ca parte integrală a povestirii.  “Iubesc The Doors de când eram copil,” mărturiseşte Derrickson.

Ultimul calup de filmări a purtat echipa la 6.842 mile distanţă, în Abu Dhabi, din Emiratele Arabe Unite, pentru filmarea secvenţei de deschidere a filmului, care se petrece în 2010, în Irak.  Abu Dhabi a devenit în ultimii ani foarte prietenos cu echipele de filmare, având propriul său Comitet cinematografic şi personal de producţie, ceea ce a atras echipe redutabile de filmare, cum ar fi cele pentru filmele The Bourne Legacy, The Kingdom, sau Syriana.

Pe perioada cât s-au aflat la New York, cei trei actori care-i interpretatu pe puşcaşii marini, care în timpul unei lupte în deşert descoperă o misterioasă cameră subterană, s-au antrenat sub îndrumarea expertului militar Harry Humphries.  Fost membru al trupelor speciale Navy SEAL, Humphries are şi multă experienţă cinematografică, alături de Jerry Bruckheimer, lucrând la filme cum ar fi: The Rock, Con Air, Armageddon, Enemy of the State, Pearl Harbor, Black Hawk Down, Bad Boys II, King Arthur, National Treasure: Book of Secrets sau Prince of Persia: The Sands of Time, ca şi la seriale de televiziune, Soldier of Fortune, Inc.  “Harry a apărut la New York şi a spus: “O să vă asigur antrenamentul de bază de opt săptămâni, în patru ore,” îşi aminteşte Chris Coy, “şi a reuşit.  La finalul celor patru ore, mă simţeam ca şi când aşteptam o apocalipsă zombie săptămâna viitoare.  Ne-a învăţat totul: de la felul cum trebuie să ţii arma la şold, la modul cum trebuie să patrulezi, să strigi  parolele, cum să mergi în formaţie.  Dacă mă gândesc la faptul că provin dintr-o familie de militari, pot să spun că a fost o experienţă incredibilă pentru mine.”

Tema filmului Deliver Us From Evil/ …şi ne izbăveşte de cel rău  ridică semne de întrebare nu numai publicului, ci şi realizatorilor şi echipei de filmare. “În timpul fazei de  pre-producţie,” relatează Eric Bana, “am studiat materiale şi înregistrări despre exorcism, care erau fascinante, extraordinar de interesante şi teribil de înspăimântătoare.  Acestea m-au făcut să gândesc că trebuie să fie ceva real, care din păcate produce multă suferinţă umană,” continuă Bana.  “ În miezul acestei experienţe se află multă suferinţă şi durere.  Ralph Sarchie, în timp ce-şi face datoria, îi ajută pe oameni în confruntarea lor cu astfel de probleme.  Nu mă îndoiesc că în anumite momente publicul va fi înfricoşat, dar este vorba de ceva diferit pentru că e emoţionant.  Consider că o mare parte a călătoriei lui Sarchie din film, deşi uneori brutală, este fascinantă, captivantă şi pune întrebări.”

 “Oricare ar fi concepţiile voastre,” spune Jerry Bruckheimer, “există fenomene care nu pot fi explicate pe de-a întregul de către ştiinţă sau medicină.  Deliver Us From Evil/ …şi ne izbăveşte de cel rău  explorează zonele gri, care pot fi supranaturale sau paranormale.  Dacă eşti credincios, atunci povestea lui Ralph Sarchie îţi va confirma ceea ce ştii.  Iar dacă nu eşti, atunci povestea aceasta poate fi o temă de gândire…dar în orice caz cel puţin două ore de spectacol incitant în sala de cinema.”

Realizatorii

SCOTT DERRICKSON (regia/scenariul) este regizorul, scenaristul şi producătorul din spatele multor filme de succes din ziua de azi.  El a fost de curând producătorul executiv al celui mai recent film al actriţei şi realizatoarei italiene Asia Argento, Incompresa, care a obţinut aprecieri din partea criticii în Un Certain Regard, la ultimul Festival de la Cannes.

Derrickson a mai scris, regizat şi produs horror filmul de succes Sinister.  În prezent, Derrickson scrie şi produce urmarea acestuia, Sinister 2, pentru care va începe filmările în 2014.

Printre filmele sale regizate anterioar se numără şi filmele Twentieth Century Fox: The Day the Earth Stood Still, The Exorcism of Emily RoseLand of Plenty..

PAUL HARRIS BOARDMAN (scenariul, prooducţia executivă) co-scenarist şi producător executiv al Deliver Us from Evil, a copilărit în zona Apalaşilor din East Tennessee şi a studiat la Sewanee literatura engleză şi psihologia.  El a obţinut un Master în literatură de la John Hopkins înainte de a urma cursurile  USC School of Cinematic Arts, unde a obţinut o bursă pentru scenariu cinematografic.  Boardman şi Scott Derrickson au scris împreună The Exorcism of Emily Rose (2005) şi Devil’s Knot (2014), pe care le-a produs tot Boardman.  În 2008, Boardman a produs The Day the Earth Stood Still pentru Fox , şi a realizat notele de producţie pentru Scream 4, The Messengers, şi Dracula 2000, a colaborat la scenariu şi a asigurat regia unităţii secunde pentru filmul Hellraiser:  Inferno.

Printre alte scenarii ale lui Paul, care sunt transpuse acum pe ecran se numără şi horror-comedia The Substitute pentru Ghost House Pictures; The Birds, pentru Universal şi Mandalay Pictures; sau horror thriller-ul Two Eyes Staring pentru Summit, cu Charlize Theron care se implică atât ca actriţă cât şi ca producător.

httpv://www.youtube.com/watch?v=6yrTlsLjo5s

Poster 70-100-CC.indd

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *