[Review] Lucifer – Pericol pentru Diavol (S01E04)

1d6742dd576f17f29791901809e7

Se pare că regizorul Tom Kapinos ne-a ascultat întru câtva rugămințile și ne-a oferit un al patrulea episod al serialului Lucifer cu ceva mai multă acțiune și intrigă din partea personajelor sale. Spunem asta pentru că aparent Chloe reprezintă un pericol pentru Lucifer, deținând capacitatea de a-l răni, pe când Lucifer își dă seama că singura cale de a o citi pe Chloe este să o seducă (cel puțin așa sună teoria lui Lucifer).

Nu putem spune neapărat că ideea rănirii lui Lucifer de către Chloe este cea mai savuroasă,d ar ținând cont de faptul că penultimul episod a lăsat mult de dorit în rândul publicului, putem spune că este cel puțin o îmbunătățire. Mai mult decât atât, cele două scene cu tentă erotică din începutul și cuprinsul serialului par să-i facă pe Lucifer și pe Chloe să lase puțin garda jos în ceea ce-i privește și să coopereze oarecum mai bine. Desigur, motivul lui Lucifer este cu totul altul, dar asta este o altă poveste. Deja ne-am obișnuit cu activitatea celor doi protagoniști: un caz de rezolvat în care Lucifer intervine pe post de detectiv, de data aceasta cei doi confruntându-se cu un posibil caz de răpire și tentativă de omor, însă totul se dovedește în final a fi o înscenare.

LUCIFER: L-R: Tom Ellis and Lauren German in the "Manly Whatnots" episode of LUCIFER airing Monday, Feb. 15 (9:00-10:00 PM ET/PT) on FOX. ©2016 Fox Broadcasting Co. CR: Michael Courtney/FOX

Ce vedem nou la Lucifer în acest episod este puțin mai multă agresivitate, arătându-și adevărata față celor două victime care au înscenat răpirea, făcând-o pe Chloe să se întrebe ce anume era Lucifer cu adevărat. Pe lângă aceasta, în momentul celei de-a doua scene cu tentă erotică, Chloe observă pe spatele lui Lucifer semnele de la aripile de înger (desigur, detectiva nu știa de la ce provin acele semne), iar aici este un prim moment de săbiciune să îi spunem în care Lucifer se ferește de atingerea lui Chloe și pare a fi ușor temător.

Această scenă este una dintre cele mai interesante scene din al treilea episod. Ne face să ne punem întrebarea dacă Prințul Întunericului are cumva și un punct slab, ceea ce poate fi greu de crezut dacă este să ne gândim la toată acea răutate demonică ce-i zace-n suflet. Însă Amenadiel se dovedește a fi la fel de interesat de punctul slab al lui Lucifer, așa cum reiese din confruntarea pe care o are cu Maze. Deși Maze își dorește din răsputeri să se întoarcă în Iad alături de Stăpânul ei, aceasta nu este pregătită să facă niciun compromis și să se alăture Îngerului în încercarea de a-l întoarce pe Lucifer în regatul său. Oare un punct slab al lui Lucifer să fie cheia pentru întoarcerea sa în Iad?

lucifer1-170286

Este interesant cum Lucifer persistă în dorința sa de a rămâne pe Pământ fie și pentru o frumoasă muritoare de rând. De-a lungul istoriei au existat nenumărate povești și experiențe cum că diverse persoane au avut direct contact cu Diavolul, dar nu se știe exact sub ce formă. De aceea Lucifer este un Diavol non-conformist cel puțin pentru un moment. Putem să avem de-a face, cel puțin la nivel de ficțiune, cu o răsturnare a tuturor legendelor și pildelor din Biblie cum că Diavolul ar fi ceva malefic, care caută numai vărsare de sânge și torturarea sufletelor de orice fel. Rămâne de văzut pe mai departe cum va acționa Lucifer și până unde se va întinde experiența sa pe Pământ.

One thought on “[Review] Lucifer – Pericol pentru Diavol (S01E04)”

1. moony691 says:

Într-adevăr, încep să apară abateri de la scenariul standard de până acum, iar dinamica dintre personaje suferă anumite schimbări. Am o plăcere sadică (ce alegere de cuvinte!) în a o urmări pe Maze cum fierbe între datoria ei față de Lucifer și dorința de a reveni în Iad. Personajul mi se pare impecabil jucat, lucru general valabil. Secvența cu cicatricile (ahem!naked Luci ahem!) mi-a plăcut mult, la fel și cea cu adevărata lui figură. Sper să vedem mai mult supranatural pe viitor.