[Review] Lucifer (S01Eo6 – E07) – Aripi de heruvim

LUCIFER: L-R: DB Woodside, Tom Ellis and Lauren German in the “Wingman” episode of LUCIFER airing Monday, March 7 (9:01-10:00 PM ET/PT) on FOX. ©2016 Fox Broadcasting Co. CR: FOX

“Erai un heruvim ocrotitor, cu aripile întinse; te pusesem pe muntele cel sfânt al lui Dumnezeu şi umblai prin mijlocul pietrelor scânteietoare.”

Dacă vă întrebați de ce pentru episodul 6 nu am scris nimic este pentru faptul că singurul element din episodul 6 care merita atenție deplină erau aripile lui Lucifer. Nu știu dacă regizorul și-a propus ca un episod să conțină acțiune și să fie mai dinamic, iar un altul să fie extrem de plictisitor, dar aparent cam aceasta este ”calea” urmată de regizor în ceea ce privește continuitatea episoadelor. Dacă în penultimul episod nu s-a întâmplat absolut nimic notabil, în afară de obișnuita crimă sau infracțiune și afișarea aripilor lui Lucifer din final, ei bine în ultimul episod toată atenția se concentrează direct pe Lucifer și nu pe un alt caz al lui Chloe, și vedem de altfel o altă față a relației dintre Lucifer și Amenadiel, cel puțin aparent.

Deja am înțeles cu toții că Lucifer a renunțat la a mai conduce Iadul din simplul motiv că nu își dorește cu adevărat această viață și se retrage în Los Angeles, unde o întâlnește pe detectiva Chloe și încearcă să descopere de ce ea era imună la puterile sale și totodată să o ajute în cazurile ei. Toate încercările lui Amenadiel de până acum de a-l întoarce pe Lucifer în Iad au eșuat lamentabil, iar ultima sa încercare aduce ”artileria grea”,ca să spunem așa, întrucât Dumnezeu trimite pe Pământ aripile lui Lucifer de heruvim, probabil lucrul cel mai de preț pentru acesta din urmă. În urma unor întâmplări, aceste aripi ajung în posesia altcuiva și acest lucru declanșează o furie și o disperare nemaivăzută în Lucifer până atunci.

LUCIFER: Tom Ellis in the "Wingman" episode of LUCIFER airing Monday, March 7 (9:01-10:00 PM ET/PT) on FOX. ©2016 Fox Broadcasting Co. CR: FOX

LUCIFER: Tom Ellis in the “Wingman” episode of LUCIFER airing Monday, March 7 (9:01-10:00 PM ET/PT) on FOX. ©2016 Fox Broadcasting Co. CR: FOX

Interesant este faptul că Amenadiel e dispus să-l ajute pe Lucifer să-și recupereze aripile, desigur având un anumit scop pentru care face acest lucru. Putem spune chiar că după atâta timp cei doi frați au un moment de compasiune unul față de celălalt, cel puțin la suprafață. Un alt personaj dispus să-l ajute pe Lucifer este chiar Chloe, care caută o explicație pentru tot ce se întâmplă legat de Lucifer. În secvența în care Lucifer și Amenadiel sunt amenințați cu armele Lucifer are din nou un moment de slăbiciune în care îl oprește pe Amenadiel din vorbit atunci când își dă seama că e pe cale să fie împușcat. Văzând că el a sângerat la împușcătura lui Chloe, i s-a înfiripat teama că Amenadiel ar putea păți același lucru.

După recuperarea aripilor Lucifer are un moment de contemplație în care își dă seama că totul fusese pus la cale de Amenadiel și astfel dă foc aripilor sub ochii fratelui și a Tatălui său, arătând din nou că el e Prințul Răzvrătit, însă avem senzația că Lucifer s-a simțit afectat de încercarea lui Amenadiel, poate chiar simțindu-se trădat de propriul frate.

În Lucifer există un amestec de sentimente pe care actorul știe să le arate foarte bine și să facă tranziția între acestea. Tindem să credem că acest sezon este destinat luptei dintre Lucifer și Amenadiel, acesta din urmă încercând din răsputeri să-l întoarcă pe Lucifer în Iad, dar rămâne de văzut ce se va întâmpla în episodele viitoare.