[Review] Lucifer – Și iadul prinde eleganță (S01E01)

Încă de anul trecut, după vizionarea trailer-ului, probabil că mulți dintre noi am așteptat apariția pe micile ecrane a arogantului Diavol, Lucifer Morningstar, interpretat cu destul farmec de către Tom Ellis. Însă ”Lucifer” este doar unul dintre serialele din palmaresul lui Tom Ellis, acesta având de asemenea apariții și în Merlin, Agatha Christie – Poirot, Gates și așa mai departe.

De asemenea, probabil mulți dintre voi sunteți deja familiarizați cu episodul Pilot din acest serial, ce prezintă plictisul absolut al lui Lucifer, legendarul înger decăzut, în ceea ce privește Iadul și viața de acolo și apartenența acestuia la traiul pe Pământ. Desigur, el nu s-ar fi putut pogorî din Iad sub forma unui demon clasic, cu coarne, ochi scăpărând de furie etc. Noua înfățișare a lui Lucifer este una mai mult decât șarmantă și atrăgătoare, dacă ținem cont de dorința Diavolului de a ispiti pe cât mai mulți în jurul său. Iar lucrul acesta îi iese de minune încă de la început, mai ales cu personajele de sex feminin. Ce altceva îl mai caracterizează pe Lucifer? Opulența? Ei bine, da. Din cele mai vechi timpuri se spune că Diavolul ar fi acela care sădește în mintea omului ideea de a fi bogat. Însă Lucifer are o pasiune incontrolabilă de a citi mințile oamenilor și a-i face să-și mărturisească cele mai adânci și întunecate dorințe. Mai toate calitățile pe care omenirea tinde să i le atribuie Diavolului le găsim în personajul interpretat de Tom Ellis.

Lucifer-spins-coin

Începutul episodului Pilot ne aduce în față această creatură decăzută într-o formă total modernă și arogantă. Legea umană nu reprezintă absolut nimic pentru el, iar asta se poate observa foare limpede din micul dialog pe care-l are chiar la început cu unul dintre oamenii legii. Însă încercarea unei ființe inferioare de a-i impune ceva i se pare teribil de amuzant. Trebuie menționat că nicio clipă viclenia și ferocitatea nu părăsesc ochii lui Lucifer, în pofida zâmbetului său fermecător.

1431386807

Odată ajuns în clubul denumit Lux (ironic, nu?) Lucifer are o întâlnire destul de interesantă cu Amenadiel – D.B. Woodside – un mesager, care aduce vești de la Tatăl lor ce poruncea întoarcerea în Iad al celui rătăcit, adică Lucifer. Amenadiel putem spune că ilustrează de asemenea o varianță mai modernă a îngerului, judecând după aspectul său. De regulă, în cărți, piese de teatru, pelicule etc dialogurile dintre îngeri și demoni au reprezentat un punct de interes față de public. Același lucru găsim și în Lucifer. Numai că într-o variantă mai puțin biblică.

Lucifer-Poster-Tom-EllisUna dintre ”clientele„ lui Lucifer, artista Delilah ajunge să-și piardă viața, fiind ucisă cu sânge rece chiar de fostul soț. Scena în care are loc moartea lui Delilah este și scena care lasă loc unei urme de compasiuni în comportamentul lui Lucifer. Cu toate acestea, nu putem știi momentan dacă cel mai potrivit cuvânt este ”compasiune”. Cert este că Lucifer se alătură detectivului Chloe Dancer – Lauren German – în rezolvarea cazului Delilah. De asemenea, îngerul nostru decăzut face tot posibilul să afle informații pentru găsirea vinovatului ceea ce este un alt lucru în totală opoziție cu bine cunoscutul caracter al Diavolului. Al doilea act de bunătate, dacă îl putem numi așa, este când acesta luptă să o salveze pe Chloe care este împușcată aproape mortal de același ucigaș ce îi curmase viața lui Delilah. De altfel, ucigașul putea plăti cu vârf și îndesat pentru faptele sale, ținând cont de nenumăratele torturi la care ar fi putut Diavolul să-l supună.

Până acum aceste două acțiuni ale lui Lucifer se află în contradicție cu felul său de a fi, dacă vorbim într-adevăr despre bunătate sau compasiune. Încă nu știm adevăratul motiv pentru care Prințul Întunericului a recurs la asemenea fapte. Cert este că până acum, personajele principale sunt total imprevizibile, ceea ce e un mare plus. Istoria Raiului și a Iadului este acum transpusă în termeni moderni și momentan nu lasă loc de dezamăgire.

De aceea așteptăm cu nerăbdare al doilea episod din serialul Lucifer, ce va apărea pe 1 februarie, iar noi vom reveni de asemenea cu un review pentru următorul episod.