[Review] The Leftovers/Cei Ramasi – Premiera HBO

Saptamana aceasta am avut sansa sa vedem primul episod din noul serial HBO, The Leftovers/Cei Ramasi. Pe scurt: avem o combinatie de 4400, Lost, Twin Peaks si Jericho mizand pe suspans, mister, jocul actorilor si atmosfera apasatoarea din catunul unde are loc actiunea.

Sinopsis:

Când 2% din populația lumii dispare brusc, fără explicații, lumea se luptă să înțeleagă ce s-a întâmplat și ce ar trebui să facă acum. Serialul HBO The Leftovers/Cei rămași prezintă povestea oamenilor care au rămas pe pământ după Plecare. Creat de Damon Lindelof și Tom Perrotta și bazat pe bestseller-ul cu același nume scris de Perotta, Cei rămași este o abordare originală a perioadei post-apocaliptice... deși nu este clar dacă a avut loc sfârșitul lumii. Amplasat într-o mică suburbie din New York, serialul îl prezintă pe Kevin Garvey (Justin Theroux), un tată a doi copii și șeful poliției, care încearcă să mențină o stare de normalitate atunci când nimic nu mai are sens. Povestea începe la 3 ani după Plecare.

Distributia: Justin Theroux (Kevin Garvey), Amy Brenneman (Laurie Garvey), Margaret Qualley (Jill Garvey), Chris Zylka (Tom Garvey), Christopher Eccleston (Matt Jamison), Carrie Coon (Nora Durst), Amanda Warren (Lucy Warburton), Annie Q. (Christine), Michael Gaston (Dean), Liv Tyler (Meg Abbott), Charlie Carver (Scott Frost), Max Carver (Adam Frost), Emily Meade (Aimee), Ann Dowd (Patti Levin).

Cei ramasi - posterPrimul episod ne-a pus in tema.  2% din populatia lumii a disparut ca prin farmec si dupa 3 ani nimeni nu stie ce s-a intamplat. Politicienii ridica din umeri, cercetatorii sunt pierduti si nu sunt in stare sa prezinte o explicatie asupra fenomenului iar omenirea se descurca cum poate.

“The Leftovers” mizeaza enorm pe sentimentele celor ramasi. Ura, resemnare, durere, crize, apatie, ignoranta. Fiecare se descurca cum poate. Orasul Mapleton, un oras ca oricare altul din suburbiile Statelor Unite devine noul Twin Peaks cu o mana de personaje aparent normale .

Noul serial are la baza romanul scris de Tom Perrotta iar Damon Lindelof – co-creatorul serialului “Lost”  si-a pus amprenta pe scenariu.

Data de 14 octombrie devine the start moment cand pentru multi oameni viata asa cum o stiau ei s-a sfarsit. Moda serialelor/filmelor cu viitorul distopic i-a o turnura interesanta. Nu avem case darapanate sau caste din care odata intrat nu mai poti sa iesi. Nu sunt nici jocuri in stil Panem. Miza serialului sta in capacitatea actorilor de a fi convingatori in expunerea suferintei personajelor. Pentru ca toti din Mapleton sufera. Unii intra intr-un cult si refuza sa uite si sa se conformeze ”doliului” impus de societate, tinerii devin din ce in ce mai aventurosi si predispusi la acte extreme – ma rog, seriale cu tineri virtuosi si pasnici doar pe la Disney vom vedea. Trauma pierderii celor dragi este explorata prin fiecare personaj in parte.

Cei Ramasi/The Leftover va incepe pe data de 30 iunie 2014, de la ora 22:00 pe HBO Romania si va fi disponibil si pe HBO GO.